آموزش آرایشگری آموزش خیاطی آموزش بدنسازی

ورزش آبی

ورزش های آبی از جمله شنا

ورزش آبی

ورزش های آبی از جمله شنا

  • ۰
  • ۰
حرکات دست
گام هفتم : تکنیک دست کرال پشت نیز همانند دست کرال سینه دارای یک مرحله کشش ، یک مرحله فشار و یک مرحله بازگشت به حالت اولیه است . بدین صورت که دست جهت آغاز حرکت کشش به طور صاف و کشیده در بالای سر و درامتداد بدن و شانه از طرف انگشت کوچک ، درحالی که کف دست رو به طرف خارج است ، وارد آب می شود و حدود 15 تا 20 سانتی متر به عمق آب می رود . سپس با خم و جمع کردن آرنج ، دست حرکت کشش را از کنار بدن آغاز می کند و در ادامه با فشار آب به طرف پا و پایین ، همان گونه که در شکل دیده می شود ، آب را به پشت پا منتقل می کند و در آخر با انگشت شست و با آرنجی صاف و کشیده ، از آب خارج می شود و عمود بر آب ، به سوی بالای سر حرکت می کند . بهتر است با رعایت موارد مذکور درباره ی حرکت دست ، درخشکی به طور ایستاده تک تک دستها را تمرین کنید تا با اجرای صحیح و کامل حرکت دست کرال پشت آشنا شوید .
شکل ص 76
گام هشتم : در کنار دیوار بیرون استخر بایستید و در حالی که پشت شما به طرف دیوار است و با فاصله ی حدود 30 سانتی متر از آن ایستاده اید ، حرکت دست کرال پشت را به نوبت با دستها تمرین کنید . سعی کنید تا دست در بالای سر و برای آغاز حرکت کشش با انگشت کوچک با دیواره تماس حاصل کند و سپس با خم کردن آرنج ، حرکت کشش و فشار و برگشت به حالت اولیه را اجرا کنید .
شکل ص 77
گام نهم : با قرار دادن دوقلو در بین پاها به پشت بر روی آب غوطه ور شوید و به تمرین دست کرال پشت بپردازید . ابتدا یکی از دستهایتان را حرکت دهید و سپس حرکت با دست دیگر را شروع کنید .
شکل ص 77
تمرین گام نهم را می توانید در حالی که مچ پاهایتان را فرد دیگری گرفته است انجام دهید . همچنین در مرحله دیگری از تمرین می توانید در کنار دیواره استخر ، به طوری که پاهایتان بر روی دیواره و بالا تنه به پشت در داخل آب باشد ، قرار بگیرید . منتهی باید یک نفر مچ پاهایتان را در بیرون از استخر نگاه دارد . در این حالت با بدنی کشیده و صاف ، در سطح آب به اجرای حرکات دست به طور متناوب بپردازید .
گام دهم : با سُر خوردن به پشت ، شروع به انجام حرکات کشش و فشار دستها کنید و در این مرحله سعی کنید به طور ارادی پاهایتان را حرکت ندهید و اجازه بدهید بی حرکت به دنبال شما بیایند .
شکل ص 78
  • ۹۵/۰۵/۲۴
  • pars goler

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی